10.04 11:11 - АКТИИВИРАНА СЛЮНКА СРЕЩУ ВИРУСА?

Защо да се ограничаваме тогава? Слънчевата светлина прави коронавируса неактивен 8 пъти по-бързо от очакваното, установява ново проучване През  Джонатан ЕкзоПортейл  - 8 април 2021 г. 2 image Изследователите са открили, че коронавирусът се инактивира от слънчевата светлина до осем пъти по-бързо при експерименти, отколкото прогнозира съвременното теоретично моделиране.

Паоло Луззато-Фегиз, асистент по машиностроене в UC Santa Barbara, анализира проучвания за 2020 г., разглеждащи ефектите от различни форми на UV лъчение върху SARS-CoV-2 и открива голямо несъответствие.

Подобно на всички електромагнитни лъчения, UV се разпространява в спектър, като UVA с дълги вълни реагира по различен начин с части от ДНК и РНК, отколкото UVB със средна вълна на слънчева светлина, което убива микробите и причинява слънчево изгаряне при хората.

Вече е доказано, че UVC лъчите на къси вълни деактивират вируси като SARS-CoV-2, който причинява Covid-19, но този участък от UV спектъра се отклонява от озоновия слой на Земята.

Експериментално проучване, проведено през юли 2020 г., тества силата на UV светлината върху SARS-CoV-2, съдържаща се в симулирана слюнка, и установява, че вирусът е инактивиран в рамките на 20 минути .

Теория, публикувана месец по-късно, обаче предполага, че слънчевата светлина може да постигне същия ефект, което не съвсем се добавя. Това второ проучване заключава, че SARS-CoV-2 е три пъти по-чувствителен към UV лъчите от слънчевата светлина, отколкото грипният вирус А.

По-голямата част от коронавирусните частици са станали неактивни в рамките на 30 минути след излагане на обедната слънчева светлина през лятото, докато вирусът може да оцелее дни под слънчева светлина през зимата.

„ Инактивацията, наблюдавана експериментално в симулирана слюнка, е повече от осем пъти по-бърза, отколкото бихме очаквали от теорията “, каза Лузато-Фейгиз и неговият екип. "Така че учените все още не знаят какво става."

Екипът подозира, че тъй като UVC не достига до Земята, вместо директно да атакува РНК, дългите вълни UVA от слънчевата светлина взаимодействат с молекули в средата на вируса, като слюнка, която ускорява инактивирането, според процес, който вече се наблюдава при пречистването на отпадъчни води.

Резултатите предполагат, че UVA излъчвателите могат да бъдат добавени към оборудване като системи за филтриране на въздуха, за да осигурят евтин и енергийно ефективен начин за намаляване на разпространението на вирусни частици.

Източник: https://www.rt.com/news/519921-sunlight-renders-coronavirus-inactive/ и  https://academic.oup.com/jid/article/222/2/214/5841129

Превод:  ExoPortail

Ако статията ви е харесала, не се колебайте да се абонирате за нашите социални мрежи / NewsLetter, както и да споделите статията на вашите Facebook страници / групи, това помага много с информацията. И ако се чувствате напътствани, подкрепете сайта чрез  дарение  от Paypal или от  Tipeee . Много благодаря.

Вълнообразно